Google este cel mai popular și mai puternic motor de căutare din lume. Deși există și alte motoare de căutare, precum Bing sau Yahoo, totuși Google este cel la care se raportează toată lumea când vorbește despre îmbunătățirea clasării SEO pe motoarele de căutare. Așadar, este important să știi care sunt principalii factori de clasare Google pentru a-ți ajuta conținutul să apară în partea de sus a paginilor cu rezultate ale motoarelor de căutare Google atunci când publicul tău țintă caută cuvinte cheie legate de produsele sau serviciile tale.
În primul rând, este important să știi că nu este tocmai ușor să obții o clasare bună pe motoarele de căutare, mai ales datorită faptului că există peste 200 de factori de clasare pe care Google îi ia în considerare când stabilește ordinea rezultatelor căutării. Totuși, unii factori sunt mai importanți decât alții, iar aceștia sunt cei care au persistat de-a lungul timpului și a numeroaselor actualizări ale algoritmilor de bază ai Google din ultimul deceniu, unii dintre ei chiar obținând mai multă importanță în prezent decât aveau înainte. Așadar, haide să vedem care sunt principalii zece factori de clasare Google pe care trebuie să îi știi și de care să ții cont.
1. Clasarea conținutului este unul dintre cei mai importanți factori de clasare Google
Unul dintre cei mai importanți factori de clasare Google se referă la calitatea conținutului. Aceasta este o măsură cuprinzătoare care măsoară cât de actuală, unică și utilă este o pagină web în raport cu o interogare. Cu cât valoarea ipotetică pe care un utilizator țintă o poate obține din conținutul tău este mai mare, cu atât pagina ta va fi mai bine clasată în rezultatele Google.
Calitatea conținutului este măsurată de către Google prin unicitate și originalitate, acestea fiind parte a măsurilor de apărare împotriva conținutului copiat. De asemenea, având în vedere extinderea tot mai largă a utilizării AI pentru scrierea conținutului, este bine să știi că un conținut scris cu ajutorul AI ar putea fi considerat neoriginal sau să nu fie conținut unic. De asemenea, Google verifică și conținutul actualizat și proaspăt, pentru a se asigura că utilizatorii primesc informații reale și relevante pentru nevoile lor.
Acordă prioritate calității conținutului, fie scriind conținut excelent pe cont propriu, fie apelând la servicii copywriting pentru a face asta în locul tău. De asemenea, actualizează în mod regulat conținutul mai vechi.
2. Relevanța conținutului contează enorm
Cu cât conținutul tău este mai relevant pentru o interogare, cu atât mai bine este privit de către algoritmii Google. Acest lucru este similar cu calitatea conținutului. Cel mai bun mod prin care te poți asigura că ai un conținut relevant este să te uiți la alte pagini de rang înalt pentru aceleași cuvinte cheie sau subiecte. Intenția ta este de a crea conținut care concurează cu paginile respective, oferind informații mai bune și mai proaspete. Astfel, conținutul tău va fi relevant pentru intenția căutării și va fi clasat mai sus.
3. Experiența utilizatorului este și ea esențială printre cei zece factori de clasare Google
Google măsoară experiența utilizatorilor analizând mai mulți factori, precum:
- CTR sau rata de clic, care se referă la frecvența cu care utilizatorii fac click pe link-ul principal al site-ului tău în rezultatele motorului de căutare Google.
- Timpul petrecut de către un vizitator pe site-ul tău după ce a ajuns acolo de pe Google.
- „Pogo-sticking”, care se referă la numărul de persoane care dau click pe site-ul tău și apasă butonul „Înapoi” fără a interacționa cu site-ul, deoarece acesta nu s-a încărcat bine sau nu a satisfăcut interogarea lor.
4. Optimizarea cuvintelor-cheie nu este de neglijat
Încă este important să faci SEO prin cercetarea și utilizarea cuvintelor-cheie, chiar dacă multe persoane ar putea considera că aceasta este o practică învechită. Iată care sunt principalele moduri prin care poți optimiza site-ul cu ajutorul cuvintelor-cheie:
- Scrierea unor meta-descrieri convingătoare
- Utilizarea de cuvinte-cheie de indexare semantică latentă (LSI), care ajută Google să determine despre ce este vorba în conținutul tău
- Utilizarea unui text de ancorare bun pentru link-uri interne și backlink
- Utilizarea cuvintelor-cheie țintă în subtitluri
- Utilizarea cuvintelor-cheie în URL
- Evitarea umplerii conținutului cu cuvinte-cheie, aceasta fiind o practică negativă de repetare a termenilor principali de căutare în loc de scriere naturală
5. Sănătatea tehnică SEO se numără printre cei mai importanți factori de clasare Google
Factorii de clasare site-level țin cont de starea site-ului ca întreg, mai degrabă decât la o singură bucată de conținut. Efectuează regulat audituri utilizând un instrument SEO pentru a raporta starea tehnică SEO a site-ului tău. Astfel de audituri sunt menite să descopere orice probleme legate de SEO tehnic al site-ului, de la mici avertismente la erori mari, care trebuie remediate imediat. Iată câteva exemple de probleme pe care le poți identifica printr-un audit SEO amănunțit:
- Bucle sau lanțuri de redirecționare
- Pagini nefuncționale
- Legături interne sau externe nefuncționale
- Imagini nefuncționale
- CSS sau JavaScript nefuncționale sau excesive
- Conținut duplicat
- Conținut slab
- Probleme cu sitemap-ul
- Pagini orfane
- Pagini blocate de la indexare
6. Utilizarea mobilă joacă un rol important în clasamentul Google
Mai mult de jumătate din întregul trafic de internet al zilelor noastre provine de la dispozitivele mobile, astfel că este important să ai conținut navigabil de către utilizatorii de telefonie mobilă. Deja de câțiva ani, unul dintre principalii factori de clasare Google este constituit de către gradul de utilizare al dispozitivelor mobile.
Deși nu ai nevoie de un design web special conceput pentru dispozitive mobile, este important ca site-ul tău și conținutul acestuia să fie receptive și ușor de navigat de pe orice dimensiune de ecran. Așadar, este esențial ca viteza de încărcare să fie rapidă, totul să fie lizibil și toate butoanele și link-urile să fie ușor de atins cu degetul pe dispozitivele mobile.
7. Structura/Navigabilitatea site-ului este unul dintre cei zece factori de clasare Google esențiali
Algoritmul Google poate analiza și detecta calitatea structurii site-ului tău, astfel că este esențial să ai o structură puternică și o experiență a utilizatorului excepțională. Meniurile și îndemnul la acțiune trebuie să fie ușor de găsit și de accesat, să existe o pagină de contact prin care utilizatorii să te poată contacta ușor.
8. Viteza de încărcare a site-ului este extrem de importantă în clasarea Google
Viteza de încărcare a paginii este unul dintre cei mai importanți factori de clasare Google. Cu cât paginile se încarcă mai repede, cu atât site-ul va fi clasat mai sus în topul căutărilor. Asta deoarece numeroși vizitatori nu rămân pe o pagină dacă durează mai mult de o jumătate de secundă să se încarce. În plus, viteza de încărcare a paginii face parte din experiența utilizatorului, acesta fiind încă un motiv pentru care Google acordă prioritate în clasament paginilor care au o viteză bună de încărcare.
9. Securitatea site-ului are un rol esențial între cei zece factori de clasare Google
Securitatea site-ului este esențială și este important să te asiguri că site-ul tău utilizează protocolul HTTPS. Acest protocol înseamnă că site-ul criptează în permanență datele între utilizatori și site-ul tău, prevenind astfel furtul informațiilor personale. Pentru a face asta, este necesar să aplici și să achiziționezi certificarea SSL pentru site-ul tău. Odată obținută această certificare, un simbol de lacăt va apărea în bara de adrese, iar acest lucru va crește încrederea utilizatorilor în site-ul tău.
În plus, este important ca link-urile externe să ducă înspre site-uri securizate, deoarece Google accesează aceste link-uri cu crawlere și nu își dorește să direcționezi utilizatorii spre site-uri potențial nesigure. Securitatea site-ului este o parte importantă a experienței utilizatorilor, iar ca atare, este și unul dintre cei mai importanți factori de clasare Google.
10. Calitatea backlink-urilor nu este nici ea de neglijat
Deși backlink-urile trăiesc în afara site-ului tău, influențează clasamentul acestuia. De asemenea, este foarte posibil să existe backlink-uri de la alte site-uri spre site-ul tău, cum ar fi link-uri spre biografia ta pe rețelele de socializare, hărți Google, apariții în media online și altele asemenea. Este important să știi că nu toate backlink-urile sunt egale. Cu cât site-ul de referință este mai calitativ, cu atât obții o valoare SEO mai bună de la link-ul acestuia. Așadar, profită de orice oportunitate pentru a căuta și configura link-uri spre site-uri relevante și de calitate, cum sunt directoarele de afaceri, site-uri de recenzii, listări de hărți și altele asemenea.
Un alt pas esențial de urmat este să desfășori audituri periodice ale backlink-urilor de pe site-ul tău pentru a te asigura că niciunul nu duce spre pagini șterse.
În încheiere
Acești zece factori de clasare Google sunt cei mai importanți de care trebuie să ții cont pentru site-ul tău. Concentrându-te pe aceștia, vei reuși să creezi un site care să obțină un clasament bun în rezultatele motoarelor de căutare.
Comentarii recente