Cum scrii descrieri de produs convingătoare

Cum scrii descrieri de produs convingătoare

Dacă ai o afacere sub forma unui magazin online, este important să știi că descrierile de produs sunt cruciale pentru afacerea ta. Descrierile de produs sunt elemente esențiale în marketing, deoarece ele descriu caracteristicile și beneficiile produsului pentru potențialii clienți, convingându-i să cumpere. Este, așadar, important să creezi descrieri de produs convingătoare, care să fie capabile să transforme potențialii clienți în cumpărători.

O descriere de produs excelentă surprinde cu exactitate esența unui produs pentru a influența decizia de cumpărare. Așadar, descrierile de produs reprezintă elementul-cheie al succesului afacerii tale.

Numeroși antreprenori și marketeri se străduiesc să scrie descrieri de produs puternice, care pot transforma cumpărătorii ocazionali în clienți loiali, pe termen lung. Ei creează descrieri de produs bazându-se pe informația faptică, fără a se concentra pe faptul că vând un produs unei persoane din viața reală. Acest lucru are ca rezultat o descriere de produs care seamănă cu un calup de informații pe care îl poți găsi pe eticheta oricărui produs.

Iar pentru că tu îți dorești să scrii descrieri de produs convingătoare, care să atragă potențialii clienți și să-i transforme în cumpărători, te ajutăm, spunându-ți cum să scrii astfel de descrieri.

1. Înainte de a scrie descrieri de produs, definește-ți publicul țintă

Când vorbim despre marketing în general, dar și despre descrierile de produs în special, definirea publicului țintă reprezintă primul pas. Înainte de a începe să scrii o descriere de produs, trebuie să înțelegi personalitatea potențialului cumpărător. Definirea publicului țintă te ajută să te adresezi în mod direct potențialilor cumpărători și chiar să îi antrenezi într-o conversație.

Poți scrie descrieri de produs convingătoare doar dacă știi exact pentru cine le scrii și care sunt acele elemente care l-ar determina pe cititor să îți cumpere produsul. Este important să ții cont de faptul că anumite caracteristici pot atrage un anumit grup demografic, dar pot să nu reprezinte niciun interes pentru alt grup.

Odată ce îți cunoști audiența, poți alege cuvintele potrivite, care să răspundă întrebărilor grupului tău țintă. De asemenea, știi care este tonul potrivit pe care să te adresezi cititorului. De exemplu, poți folosi un ton ușor umoristic atunci când descrii cadouri personalizate, dar nu poți folosi același ton când descrii produse din domeniul medical.

Prin restrângerea caracteristicilor consumatorilor poți crea o descriere de produs care este informativă și, totodată, convingătoare. Dacă descrierea produsului se adresează intereselor, valorilor, grijilor sau nevoilor cumpărătorilor tăi, crește șansa ca aceștia să fie dispuși să cumpere produsul respectiv.

2. Concentrează-te pe beneficii, nu pe caracteristici

O descriere de produs excelentă trebuie să includă toate informațiile de care are nevoie un cumpărător pentru a finaliza o achiziție. Aceasta ar trebui să îi arate cumpărătorului care sunt specificațiile unice ale produsului, spre deosebire de alte produse similare, și să îi arate orice detalii tehnice care ar putea influența decizia de cumpărare a potențialului client.

Totuși, reține că aceste caracteristici s-ar putea să nu prezinte neapărat interes pentru publicul tău țintă. Unii cititori ar putea chiar considera plictisitoare o descriere de produs care oferă prea multe informații cu privire la caracteristicile produsului respectiv.

Cea mai bună metodă pe care o poți folosi pentru a reține atenția clienților și a le capta interesul este explicarea modului în care produsul respectiv le aduce beneficii. Descrierea produsului ar trebui să descrie avantajele produsului și să-i spună cumpărătorului cum poate produsul să îi împlinească nevoile și cum i-ar îmbunătăți calitatea vieții.

Înainte de a scrie o descriere de produs, notează caracteristicile esențiale ale produsului pe care îl descrii, apoi transformă-le în beneficii esențiale pentru publicul tău țintă. Pentru a evita ca descrierile tale să sune a reclamă, nu folosi cuvinte pompoase și inutile. Evită să folosești superlative pe care nu le poți demonstra.

3. Stârnește emoții spunând povești

O descriere de produs puternică le oferă cumpărătorilor toate detaliile relevante care au un impact emoțional asupra acestora. Dacă îți dorești să scrii descrieri de produs care vând, asigură-te că scrii conținut care spune o poveste cu care cumpărătorii se pot conecta. Poți crea scenariul spunându-le cine a creat produsul și ce i-a inspirat pe producători să-l creeze. Permițându-i clientului să cunoască povestea care a dus la crearea unui produs, îl ajuți să se conecteze cu produsul, să se simtă apropiat de acesta.

În funcție de ceea ce vinzi, o anecdotă personală sau un fapt amuzant despre produs ar putea, de asemenea, să crească interesul cumpărătorului pentru produsul respectiv. Asigură-te doar că descrierea nu pare necinstită sau nesinceră.

4. Creează descrieri de produs care să sune precum o conversație reală

Poate fi tentant să folosești cuvinte fanteziste sau metafore atunci când scrii descrieri de produs, însă acestea ar putea să îi îndepărteze pe potențialii clienți. Scopul tău este să determini clienții să se conecteze emoțional cu produsul tău și să-l cumpere, în cele din urmă. Pentru a face asta, este esențial să adopți un ton cât mai natural și să folosești cuvinte simple.

Este ideal ca o descriere de produs să sune precum o conversație între prieteni. Ar trebui să curgă lin și să aibă propria viață. În loc să faci declarații generale cu privire la produsul respectiv, ar fi bine să îi informezi pe cumpărători cu privire la caracteristicile și beneficiile pe care le are produsul, așa cum le-ai prezenta unui prieten sau unei persoane dragi. Citind descrierea unui produs, clientul ar trebui să simtă că ai în vedere interesul său și că folosești cuvintele pentru a-i arăta cum îi împlinești nevoia, fără a folosi cuvintele în scop pur tranzacțional.

Descrierile de produse care folosesc un limbaj natural și un ton prietenos îți pot ajuta afacerea, prin construirea unei baze de clienți loiali. Potențialii clienți sunt mai predispuși să cumpere dacă simt că descrierile produselor tale sunt sincere și autentice. În plus, realizând astfel de descrieri de produs, te vei diferenția de competiția ta și îți vei face produsele să devină memorabile.

5. Acordă atenție cuvintelor puternice atunci când scrii descrieri de produs

Știai că există anumite cuvinte pe care le poți include în descrierile de produs pentru a obține un răspuns de la publicul tău țintă?

Adeseori, proprietarii de afaceri și marketerii ajung să utilizeze cuvinte precum „revoluționar” sau „inovator” pentru a descrie un produs, într-un context total nepotrivit. În loc să faci asta, presară descrierea ta cu diverse cuvinte descriptive și cu adjective care pot entuziasma sau intriga potențialii clienți.

De exemplu, dacă scrii o descriere de produs pentru o rochie, poți înlocui cuvântul „drăguță” și „de calitate înaltă” cu „senzațională” și „luxoasă”.

În opinia lui David Oglivy, există câteva cuvinte puternice care, folosite în descrierile de produs, pot transforma un cititor ocazional într-un cumpărător. Utilizarea acestor cuvinte poate duce descrierile tale de produs la un alt nivel. Iată care sunt acestea:

  • Brusc
  • Acum
  • Anunțând
  • Introducând
  • Uimitor
  • Senzațional
  • Revoluționar
  • Miracol
  • Magic
  • Rapid
  • Grăbește-te

6. Creează descrieri de produs care sunt ușor de parcurs

O descriere de produs grozavă este ușor de citit și de înțeles. În loc să descrii produsul folosind paragrafe lungi și complexe, ia în considerare utilizarea propozițiilor simple, care pot transmite mesajul dorit. Clienții au o perioadă de atenție scăzută atunci când vine vorba despre cumpărăturile online. Așadar, pentru a le menține interesul cu privire la produsul tău, este recomandat să le oferi o descriere pe care o pot „scana”, adică o pot parcurge rapid și ușor. De exemplu, poți scrie caracteristicile produsului cu liniuțe, una sub alta, pentru a le face mai ușor de citit.

De asemenea, poți folosi fonturi de diferite dimensiuni și spații goale pentru a evita îngrămădirea textului în pagină. Clientul nu ar trebui să caute prin texte lungi pentru a găsi informațiile care îl interesează. În schimb, ar trebui să te asiguri că oferi informațiile cât mai vizibil și simplu de observat. Poți introduce denumirea produsului în titlu și folosi cuvinte evidențiate pentru a avea un impact pozitiv asupra perioadei de atenție a cititorului.

7. Optimizează descrierile de produs pentru motoarele de căutare

Este important să realizezi partea de SEO când scrii descrieri de produs. SEO (Search Engine Optimization) se referă la optimizarea textelor pentru motoarele de căutare. Utilizarea anumitor cuvinte cheie în descrierile de produs te ajută să îmbunătățești optimizarea acestor descrieri. Astfel, crește șansa ca descrierile respective să fie clasate mai sus în pagina cu rezultatele căutării motorului de căutare folosit.

Dacă îți dorești să scrii descrieri de produs care sunt orientate spre conversie, asigură-te că faci puțină cercetare pentru cuvintele cheie, pentru a afla ce caută cumpărătorii. Odată ce ai descoperit care sunt cuvintele cheie potrivite, integrează-le în conținutul tău, împreună cu diverse variații ale acestor cuvinte.

Practicile SEO sugerează amplasarea cuvintelor cheie în titlul paginii, descrierile meta și etichetele fotografiilor. Pentru a păstra un echilibru, este recomandat să incluzi cuvântul cheie principal în partea de sus și în cea de jos a paginii, astfel încât cumpărătorii să îți poată găsi ușor produsul. De asemenea, evită utilizarea exagerată a cuvintelor cheie, întrucât astfel descrierile tale ar putea arăta neautentice.

Scopul optimizării descrierilor de produs este să atragi clienți noi. Adaugă cuvinte cheie relevante pentru a le permite potențialilor cumpărători să îți descopere brandul și să afle care sunt valorile sale, prin doar câteva click-uri pe dispozitiv.

În încheiere

Urmează recomandările noastre pentru a scrie descrieri de produs care îți transformă potențialii clienți în cumpărători loiali. Dacă simți că această activitate nu este pentru tine sau timpul nu îți permite să te ocupi de descrierile de produs, nu ezita să apelezi la echipa noastră, pentru a te ajuta cu serviciile de care ai nevoie.

Leave a Comment