Instagram este una dintre platformele de social media cu cea mai rapidă evoluție din zilele noastre. Cu toate că nu anunță de fiecare dată când schimbă algoritmii, în august 2021 a prezentat câteva informații generale despre cum se poate îmbunătăți vizibilitatea pe Instagram în prezent.
Surprinzător pentru mulți, numeroase dintre strategiile pe care administratorii de site-uri le folosesc pentru a-și optimiza conținutul web funcționează și pe Instagram. În acest articol îți prezentăm care sunt cei mai importanți factori care te ajută să te clasezi mai bine și să îți crești vizibilitatea pe Instagram.
Cum funcționează căutarea pe Instagram?
Căutarea pe Instagram le permite utilizatorilor să găsească informații folosind funcția de căutare a platformei. Poți folosi bara de căutare de pe pagina de Explorare pentru a căuta persoane, hashtag-uri sau locații. În funcție de conținut, Instagram organizează rezultatele în funcție de ceea ce consideră a fi cel mai relevant pentru tine.
Cum sunt clasate rezultatele căutării pe Instagram?
Pe lângă textul pe care îl tastezi, Instagram îți folosește contul, locația și hashtag-urile pentru a clasa rezultatele pentru căutarea ta. Iată care sunt semnalele de clasare din top trei pe care Instagram le ia în considerare pentru clasarea rezultatelor:
1. Textul. În timpul unei căutări, Instagram potrivește textul tău folosind biografii, nume de utilizatori și hashtag-uri. Instagram consideră textul pe care îl introduci în bara de căutare drept cel mai important semnal de clasare.
2. Activitate. Activitățile care ar putea determina Instagram să claseze rezultatele includ modul în care interacționezi cu diferite conturi, conturile pe care le urmărești și postările pe care le vizualizezi. În mod ideal, Instagram va clasa mai sus în rezultatele căutării hashtag-urile și conturile pe care le urmărești sau vizitezi.
3. Implicare. Instagram ține cont, de asemenea, de numeroase semnale de popularitate, incluzând aici numărul de urmăritori, distribuiri, like-uri și click-uri pentru un anumit cont, loc sau hashtag.
Cum să te clasezi mai bine pentru cuvinte cheie în Instagram
Îți dorești ca potențialii urmăritori și clienți să te găsească repede. Pentru asta, este esențial să îți îmbunătățești vizibilitatea pe Instagram. Iată cum poți să îți crești vizibilitatea și să te clasezi mai bine în rezultatele căutărilor pe Instagram:
Alege un nume de utilizator care să fie ușor de căutat. Pentru a-ți ajuta audiența să îți găsească numele pe Instagram, este recomandat să îl optimizezi folosind cuvintele cheie care îți descriu afacerea. Numele de utilizator ar trebui să fie simplu, unic și ușor de citit, pentru a te asigura că urmăritorii tăi te pot găsi ușor folosind unealta de căutare. Este recomandat să eviți să folosești caractere speciale în numele de utilizator.
Alege cuvinte cheie relevante și etichete de locație în biografia ta. Pentru a-ți optimiza biografia, include cuvinte cheie relevante și cu valoare ridicată, pe care nu le-ai folosit în numele tău de utilizator. Informațiile din biografia ta ar trebui să descrie cine ești și despre ce este pagina ta, pentru a-i ajuta pe potențialii clienți și noii urmăritori să te găsească. De asemenea, etichetele de locație sunt esențiale pentru momentele în care cineva caută afacerea ta în funcție de locație.
Include cuvinte cheie și hashtag-uri relevante în descrierile pozelor tale. Pentru a-ți îmbunătăți vizibilitatea pe Instagram, folosește cuvinte cheie și hashtag-uri în descrierile pozelor tale. Le poți amplasa alături de numele tău de utilizator sub forma unor etichete de titlu sau le poți folosi aleatoriu în text. Utilizând cuvinte cheie descriptive relevante îți crești șansele de a apărea în căutările utilizatorilor care au căutat subiecte legate de cuvintele cheie respective.
Pentru a te clasa mai bine și a-ți îmbunătăți vizibilitatea pe Instagram, evită controversele. Subiectele sensibile sau care descriu violența fac ca o postare să fie afișată mai jos în rezultatele căutărilor. Instagram filtrează orice conținut care ignoră ghidurile de recomandări. În astfel de cazuri, Instagram ar putea penaliza anumite postări, un întreg hashtag sau cont. De asemenea, în caz de încălcare a regulilor de conduită ale platformei, Instagram ar putea elimina conturi, postări sau hashtag-uri care încalcă regulile comunității sale.
Noile îmbunătățiri la funcția de căutare de pe Instagram
Instagram se străduiește să perfecționeze modul în care rezultatele căutărilor funcționează, prin afișarea rezultatelor cele mai relevante pentru un utilizator. Conform CEO-ului companiei, Instagram lucrează la o „experiență completă a paginii cu rezultatele căutării”, care le va permite utilizatorilor să obțină rezultate mai valoroase la căutările lor.
Compania plănuiește să crească numărul cuvintelor cheie pe care un utilizator le poate folosi în căutare și să le permită utilizatorilor să exploreze mai multe subiecte. De exemplu, dacă acum cauți pe Instagram „dietă”, vei primi ca rezultate hashtag-uri și conturi care conțin cuvântul „dietă”.
În curând, o căutare similară va afișa rezultate conținând conturi și hashtag-uri, precum și fotografii și videoclipuri relevante. Această funcție este în special utilă dacă nu ai un nume de profil și un hashtag specific atunci când cauți un anumit subiect.
Concluzie: cum să îți îmbunătățești vizibilitatea pe Instagram prin optimizarea conținutului
Pe Instagram, singurul lucru pentru care este important să faci SEO este pentru a apărea cât mai sus în rezultatele căutărilor. Pentru a te clasa mai bine în funcție de cuvintele cheie, este nevoie să acorzi o atenție deosebită profilului tău, biografiei și descrierilor pe care le folosești în postările tale.
Practic, pentru a fi descoperit în căutările de pe Instagram, totul se reduce la a-ți optimiza conținutul. Poți încerca strategiile pe care ți le-am arătat pentru a-ți îmbunătăți vizibilitatea pe Instagram.
Ai folosit vreuna dintre aceste strategii până acum? Cum ți s-au părut? Au avut rezultatele așteptate?
Sursa foto: Unsplash.com
Comentarii recente