În zilele noastre, indiferent de produsele pe care le vinzi, fie că sunt handmade sau îți dorești să dezvolți o afacere de tip dropshipping, ai nevoie să îți dezvolți afacerea și în mediul online. Pentru asta, ai nevoie de un website grozav, cu funcție de eCommerce, pentru a avea succesul online la care visezi. Și, dacă întrebarea care te macină este „Cum deschid un magazin online?”, atunci ai venit în locul potrivit. Asta deoarece, în articolul de azi, îți răspundem tocmai la această întrebare, prin intermediul unui ghid de creare magazin online.
1. Alege-ți nișa și definește-ți audiența țintă
Primul pas în crearea unui magazin online este stabilirea nișei pe care ai vrea să o deservești. Ca afacere la început de drum, este important să îți concentrezi atenția asupra următoarelor trei caracteristici în alegerea nișei:
- Rentabilitate. Cu siguranță îți dorești să activezi într-o nișă care este profitabilă, astfel încât să îți scoți investiția și să dezvolți un magazin online rentabil. Dacă un produs este prea scump pentru a fi fabricat sau cumpărat angro, are un potențial scăzut de rentabilitate. De asemenea, dacă un produs costă prea mult să fie livrat, este mai potrivit pentru vânzarea directă, fizică.
- Posibilitate de căutare. Un magazin online bun stochează produse care se caută. De exemplu, dacă îți dorești să deschizi un magazin pentru animalele de companie și să vinzi lese pentru câini, asigură-te că vizezi cuvântul cheie „lese pentru câini”. În acest sens, va fi necesar să utilizezi instrumente SEO pentru a determina produsele pe care le caută oamenii.
- Pasiune. Ține cont de pasiunile tale. Când te gândești la nișa pe care îți dorești să o vizezi, ai în vedere pasiunile pe care le ai, lucrurile despre care vorbești sau despre care te documentezi. Atunci când faci un lucru cu pasiune, te vei ocupa de el chiar și atunci când vei întâmpina obstacole. În plus, potențialii clienți vor fi mai dispuși să cumpere din magazinul tău online dacă ești un expert într-un anumit domeniu, produs sau serviciu.
Audiența ta este, de asemenea, importantă. De fapt, este la fel de importantă precum este nișa. Îți dorești ca produsele pe care le vinzi să fie de interes pentru publicul tău țintă, iar oamenii din categoria vizată să cumpere ceea ce vinzi, fără probleme.
2. Alege-ți linia de produse sau servicii pentru noul magazin online
Odată ce ai selectat nișa și ai setat audiența, este momentul să decizi care sunt produsele sau serviciile pe care le vei vinde în noul tău magazin online. Aceasta poate fi cea mai dificilă parte din deschiderea unui magazin online. Este important să alegi produse care sunt rentabile și care se caută. De asemenea, asigură-te că deții resursele necesare, cum ar fi depozitul și livrarea, pentru a putea găzdui produsele pe care le vei vinde.
Dacă alegi să vinzi un produs care este deja popular, gândește-te cum te vei diferenția de ceilalți care îl vând. Ce îmbunătățiri ai putea aduce unui produs deja cunoscut? Cum vei proceda pentru a face ca magazinul tău online să fie alegerea clienților pentru a cumpăra produsul respectiv?
3. Creează-ți numele și activele mărcii
Odată ce știi ce vrei să vinzi, următorul pas este să creezi numele brandului sau afacerii tale și activele mărcii, cum ar fi logo-ul. Pentru unele persoane, acest pas este unul extrem de ușor, în timp ce alții îl vor considera provocator. O idee care să te ajute este să mergi pe un registrator de nume de domenii și să cauți acolo disponibilitatea numelor la care te gândești. Acest lucru este important deoarece ideal este să ai numele domeniului identic cu numele brandului.
4. Înregistrează-ți afacerea pentru a funcționa în legalitate cu noul tău magazin online
Pentru a putea primi plăți online în magazinul tău online, ai nevoie să ai firma înregistrată. De asemenea, atunci când ai un magazin online, este necesar ca acesta să funcționeze legal, motiv pentru care vei avea nevoie să îți înființezi o firmă, fie că optezi pentru PFA, SRL sau o altă variantă.
5. Alege o platformă de e-commerce pentru noul tău magazin online
Ai ajuns și la pasul în care îți alegi platforma de e-commerce pentru magazinul online. Aici îți vei construi și administra magazinul. Există numeroase astfel de platforme, fiecare cu propriul său set de caracteristici, accesibilitate, tarife și ușurința în utilizare, așadar este important să te documentezi înainte de a alege platforma care ți se potrivește.
6. Construiește-ți magazinul online
Odată ce ai ales platforma de e-commerce pe care o vei utiliza, este timpul să îți creezi contul și să începi să construiești efectiv magazinul tău online. Deși pașii pe care trebuie să îi urmezi pot diferi ușor în funcție de platforma aleasă, există câțiva pași pe care îi vei urma indiferent de acest criteriu. Iată care sunt aceștia:
- Creează-ți cont pe platforma de e-commerce aleasă
- Alege un nume de domeniul pentru magazinul tău și selectează un plan de găzduire
- Alege un șablon sau o temă pentru magazinul online
- Adaugă numele brandului și logo-ul
- Personalizează-ți pagina de acasă și celelalte pagini din magazin
- Adaugă produsele și creează liste de produse
- Configurează un procesor de plăți
- Configurează setările necesare pentru comenzi
7. Optimizează site-ul magazinului tău online
Odată ce ai creat și personalizat aspectul magazinului tău online, este timpul să îl optimizezi, astfel încât să fie găsit la căutările de pe motoarele de căutare, cum este Google. Optimizarea te ajută să crești vizibilitatea site-ului tău, să atragi mai mulți vizitatori și să generezi mai multe vânzări.
8. Dă de veste că ai un magazin online
Acum, că ai reușit să deschizi propriul tău magazin online, este timpul să îl faci cunoscut. Acum, este momentul să investești în marketing online, iar dacă nu știi cum se face sau nu ai timpul necesar, este recomandat să alegi o echipă care să facă asta pentru tine.
Comentarii recente