Cunoști sentimentul pe care îl ai când accesezi un website și efectiv simți că nu corespunde așteptărilor tale? Poate designul site-ului respectiv face să fie foarte dificil să găsești ceea ce cauți, ori conținutul nu este suficient de captivant pentru a-ți menține interesul. Toți acești factori au un impact major asupra ratei de conversie a unui website. Fie că vorbim de marketeri, manageri de produs ori fondatorii unei afaceri, toți cei care dețin un site web de business au o dorință comună, și anume, să obțină conversie. Ce este conversia website-ului și cum o poți îmbunătăți vei afla în acest articol.
Ce este conversia website-ului?
Conversia website-ului are loc atunci când un vizitator ajunge pe website-ul tău și finalizează o acțiune sau un obiectiv dorit. Obiectivele respective pot varia în funcție de obiectivele afacerii tale. De exemplu, dacă vinzi produse online, obiectivul tău de conversie ar fi vânzarea produselor respective. Alte persoane pot avea ca obiectiv de conversie creșterea numărului de abonați la newsletter.
Iată care sunt câteva exemple de acțiuni de pe website care pot fi considerate a fi conversii:
- achiziționarea unui produs
- înscrierea la un serviciu
- abonarea la newsletter
- distribuirea conținutului pe rețelele de socializare
- apăsarea unui buton de call-to-action
- completarea unui formular
- descărcarea unui material sau a unei aplicații
Rata de conversie constă în procentul de persoane care finalizează acțiunea. De exemplu, dacă din 100 de persoane care vizitează website-ul, doar două fac o achiziție, rata de conversie este de 2%.
Care este rata optimă de conversie?
Rata de conversie este considerată o măsură importantă pentru popularitatea unui website, ea arătând că afacerea este în creștere. Este important de reținut că nu tuturor industriilor li se aplică aceeași rată de conversie ca fiind bună sau rea. Nu există un anumit indice al ratei de conversie care să demonstreze că ea este sau nu bună, întrucât rata de conversie depinde de numeroși factori, cum ar fi industria din care face parte afacerea ta, ciclul de vânzări, serviciile sau produsele, prețurile și altele. Totuși, rata de conversie variază în general între 2% și 5%. Rata medie de conversie a unui website este de aproximativ 2,35%, însă un website de top poate face conversii de 5,31% sau chiar mai mult. Această cifră este influențată de diverși factori și poate varia drastic de la o industrie la alta.
Importanța optimizării website-ului pentru a genera conversii
Optimizarea website-ului constă într-un set de acțiuni menite să îmbunătățească performanța site-ului în diverse arii, de la traficul web la rata de conversie. Beneficiile optimizării sunt nenumărate. Când ai un website optimizat, este mai ușor ca oamenii să îți găsească în mod organic conținutul, astfel că va crește traficul pe site, ceea ce crește șansele ca potențialii clienți să devină cumpărători.
Prin optimizarea site-ului, oferi o experiență excepțională, asigurând o viteză mare de încărcare a paginii, ceea ce este vital pentru a menține potențialii clienți pe site. Viteza și performanța site-ului sunt afectate de optimizare, la fel cum este și design-ul, care este esențial să fie cât mai ușor și receptiv pentru toate dispozitivele.
Legătura dintre performanța unui site și conversia website-ului respectiv
Un website a cărui navigare nu este ușor de utilizat, care are un design neprietenos sau se încarcă lent nu prezintă încredere pentru vizitatori și nu reușește să le mențină atenția suficient încât să își demonstreze valoarea. Astfel, chiar dacă vizitatorii intră cu intenția de a încheia o acțiune (achiziție, înscriere la newsletter, etc.), vor fi determinați să părăsească website-ul respectiv fără a duce la final intenția lor inițială. Performanța site-ului are un efect măsurabil asupra ratei de conversie. Iată care sunt principalii factori care au impact asupra conversiei unui website:
Viteza site-ului
Cu cât un site web se încarcă mai repede, cu atât cresc șansele ca utilizatorii să efectueze acțiunile vizate pe site-ul respectiv. Aproximativ 70% dintre utilizatori recunosc că viteza unui website le influențează disponibilitatea de a cumpăra ceva de pe site-ul respectiv. O descoperire în acest sens a arătat că paginile care au durat 2,4 secunde pentru a se încărca au înregistrat o rată de conversie promițătoare, de 1,9%. În schimb, dacă a durat 3,3 secunde ca site-ul să se încarce, rata de conversie a scăzut la 1,5%. La o viteză de încărcare de 4,2 secunde, rata de conversie a scăzut sub 1%. Atunci când a durat 5,7 secunde sau mai mult pentru ca o pagină web să se încarce, rata de conversie a fost de doar 0,6%.
Așadar, este esențial să îmbunătățești viteza de încărcare a paginii, pentru a crește rata de conversie a site-ului tău.
Design-ul site-ului
Design-ul site-ului este un alt factor esențial, care influențează conversia website-ului. Un website cu design neprietenos poate distruge experiența utilizatorilor, ceea ce scade șansele de conversie. Un website cu aspect încărcat, navigare confuză și pagini prea înfrumusețate poate scădea drastic șansele ca un vizitator să împlinească acțiunile dorite, având un efect negativ asupra ratelor de conversie.
De aceea, este important să acorzi atenție deosebită webdesign-ului, incluzând folosirea unor forme, fonturi, culori și a unei estetici generale potrivite.
Conținutul website-ului
Și conținutul website-ului joacă un rol esențial în generarea conversiilor. Conținutul clar, concis și convingător îi determină pe vizitatori să finalizeze acțiunea dorită, în timp ce un conținut vag și confuz îi îndepărtează de pe site. Este important ca acesta să comunice eficient valoarea afacerii tale, în caz contrar, conținutul influențând negativ decizia vizitatorilor de a converti.
De exemplu, atunci când dorești ca vizitatorii tăi să finalizeze anumite acțiuni, trebuie să le spui să facă asta. Lipsa unui limbaj orientat spre acțiune în îndemnurile din paginile web duc la o rată mai mică de conversie.
Compatibilitatea website-ului cu dispozitivele mobile
În zilele noastre, căutările pe dispozitivele mobile sunt mai frecvente decât cele pe desktop. Dacă site-ul nu este optimizat pentru a fi compatibil cu dispozitivele mobile, navigarea este dificilă, ceea ce poate duce la o rată de respingere ridicată, care va deveni un impediment major în asigurarea conversiilor.
Pentru a evita ca acest lucru să se întâmple, este esențial să te asiguri că website-ul tău este optimizat pentru a fi compatibil cu dispozitivele mobile.
În încheiere
Este necesar să optimizezi website-ul pentru a asigura o rată cât mai ridicată de conversie. Conținutul, designul și viteza de încărcare sunt principalii factori care determină posibilitatea ca un vizitator să convertească.
Comentarii recente