În zilele noastre, orice afacere sau antreprenor este, oarecum, nevoit de împrejurări să aibă un website. Având în vedere evoluția tehnologiei și timpul pe care oamenii îl petrec online, un website este util, fiind precum o carte de vizită a afacerii, dar și un loc ideal în care să îți promovezi produsele și serviciile sau chiar să le vinzi. Însă construirea unui website nu este atât de ușoară pe cât ar putea părea. Tocmai din acest motiv, există agenții de webdesign care să te ajute să obții website-ul la care ai visat sau de care ai nevoie pentru promovarea afacerii tale. Însă în articolul de azi am decis să îți oferim câteva recomandări care să te ajute să vezi care sunt elementele de bază ale unui website de succes.
1. Este esențial să rămâi consecvent
Succesul unui brand se măsoară în consecvență. Odată ce știi care este mesajul pe care vrei să îl oferi publicului tău, este momentul să îl împărtășești cu audiența. Utilizatorii ar trebui să poată vedea brandul companiei tale în întregul website. Un utilizator decide în primele zece secunde dacă rămân pe un site, astfel că stabilirea unei relații cu brandul cât mai rapid crește șansele ca utilizatorii să îți vizualizeze produsele și serviciile.
Mesajul brandului se traduce, în general, prin culori, fonturi, logo și imagini. Toate acestea contribuie la construirea unei imagini clare care să reflecte valoarea companiei în ochii utilizatorilor. Menținerea valorilor brandului pe site-ul tău îi va determina pe utilizatori să exploreze în continuare site-ul.
Consecvența în ceea ce privește designul este vitală, la fel cum este și dezvoltarea site-ului și funcționalitatea paginilor, pentru a inspira încredere. Fiabilitatea în funcționarea site-ului creează loialitate cu viitorii clienți.
Conform unui studiu recent, 47% dintre oameni se așteaptă ca o pagină web să se încarce în două secunde sau chiar mai puțin. Așadar, o bună funcționare a site-ului este esențială în asigurarea unei experiențe plăcute a utilizatorului cu site-ul tău.
2. Navigare ușoară a website-ului
Când utilizatorii explorează pentru prima oară un website, au nevoie de ajutor pentru a ști unde să meargă. O bară de navigare în partea de sus a paginii le oferă utilizatorilor o hartă a site-ului tău. Este cea mai simplă metodă prin care le poți arăta utilizatorilor cum să navigheze pe site, astfel încât să le menții viu interesul de a descoperi website-ul.
Motoarele de căutare, cum este Google, măsoară timpul pe care utilizatorii îl petrec vizitându-ți site-ul și câte file apasă din bara de navigare. Cu cât aceștia stau mai mult și apasă pe mai multe butoane de pe bara de navigare, cu atât motoarele de căutare încep să te considere mai mult ca fiind un site util și îți vor îmbunătăți poziția în clasamentul rezultatelor căutării de cuvinte cheie relevante pentru website-ul tău. Astfel, o bară de navigare te ajută să ajungi mai sus în clasamentul rezultatelor căutărilor și te va ajuta să îți crești traficul pe site, ceea ce duce la creșterea profiturilor tale.
3. Pentru a avea un website de succes, este esențial să îți cunoști brandul
Sună ciudat? Ei bine, este important de reținut faptul că, pentru a crește afacerea și a avea un website de succes, este esențial să îți cunoști brandul. Mai exact, să știi care este mesajul tău, misiunea ta, pentru a te adresa potențialilor clienți. A-ți cunoaște brandul este echivalent cu a-ți cunoaște audiența. Atunci când ai discuția preliminară cu web designer-ul care îți va construi website-ul, este important să știi cui i se va adresa acest site. Răspunsul la această întrebare îl va ajuta pe web designer să îți construiască un website de succes.
4. Un website de succes te ajută să interacționezi cu clienții tăi
Pentru a-i încuraja pe potențialii clienți să interacționeze cu site-ul tău, este important ca acesta să aibă un aspect excepțional, o bară de navigare și o pagină de pornire plăcută din punct de vedere vizual. Iar pe lângă astea, este necesar să le oferi o modalitate prin care să te poată contacta cât mai ușor. Deschiderea comunicării cu utilizatorii în vederea întrebărilor sau feedback-ului îi va face pe aceștia să se simtă prețuiți.
După ce au văzut pagina de pornire a unui site, 64% dintre utilizatori își doresc să vadă informațiile de contact, iar 44% vor părăsi website-ul dacă nu găsesc nicio metodă de contact. Așadar, crearea unui formular de sondaj, a unui formular pentru contactarea prin email sau pur și simplu afișarea datelor de contact, precum un număr de telefon sau o adresă de email, crește vizitele și clickurile clienților noi pe site-ul tău.
5. Verifică-ți competiția
Știm deja că verificarea competiției joacă un rol important în strategiile de marketing, iar acest lucru se aplică și când vine vorba despre website. Te poți inspira din website-urile competiției, însă ai grijă să nu le copiezi, deoarece prea multe elemente similare cu ale altui brand competitor ar putea crea confuzie utilizatorilor și chiar să îi direcționeze înspre competiție.
6. Asigură-te că ai un website care rulează bine pe dispozitivele mobile
Este important să îți optimizezi website-ul astfel încât să se afișeze cât mai bine pe dispozitivele mobile. Conform statisticilor, majoritatea oamenilor vizionează conținutul website-urilor pe telefonul lor, motiv pentru care este esențial ca website-ul să fie optimizat pentru a rula pe dispozitivele mobile. În caz contrar, riști ca utilizatorii să renunțe la ideea de a naviga pe site-ul tău.
7. Construiește un website clar și concis
Când construiești un website funcțional, gândește-te la spațierea dintre secțiuni și la cantitatea de informații pe care o arăți. Nu este nevoie să încarci utilizatorul cu toată informația, ci este mai degrabă recomandat să rezumi serviciile tale pentru a-i determina pe potențialii clienți să îți adreseze întrebări. Un website minimalist este mult mai funcțional pentru utilizatori, având o rată mare de succes printre aceștia.
8. Folosește-te de website pentru a stabili așteptări
Atunci când construiești website-ul, stabilește așteptări pentru clienții tăi. Folosește-te de website-ul tău pentru a le arăta că pot avea încredere în tine. Poți face asta prin introducerea unei secțiuni de testimoniale, precum și prin crearea prezenței pe rețelele de socializare, pentru a le permite utilizatorilor să se conecteze cu brandul tău la un nivel emoțional.
9. Optimizează website-ul pentru motoarele de căutare
Optimizarea paginii este esențială pentru a te clasa în poziții cât mai înalte pe motoarele de căutare. Pentru a-ți optimiza site-ul, este esențial să plasezi informații despre afacerea ta în locuri vizibile de pe pagină. De asemenea, încorporarea în textul HTML a anumitor cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta ajută la îmbunătățirea clasării în rezultatele motoarelor de căutare.
Concluzie
Când ai o afacere cu prezență online, este important să investești în site-ul tău, deoarece acesta reprezintă o parte esențială a brandului. Este ușor să dezvolți un website de succes dacă acorzi atenție câtorva detalii legate de experiența utilizatorului.
Comentarii recente