Atunci când ai o afacere, ai nevoie de clienți. Dar cum atragi clienții și cum le construiești încrederea în brandul tău? Una dintre metodele prin care poți face asta este marketingul de conținut. De fapt, marketingul de conținut ar trebui să se numere printre principalele puncte de pe strategia unei afaceri, deoarece acesta ajută la atragerea de noi clienți și la construirea încrederii vizitatorilor în ceea ce le oferi.
Încrederea este un element crucial pentru clienți, deoarece fără ea nu poți vinde produse sau servicii. Practic, încrederea este echivalentă cu filtrul prin care consumatorii îl utilizează pentru a evalua un brand, un produs sau un serviciu. Iată câteva statistici interesante cu privire la încrederea consumatorilor în branduri:
- 84% dintre clienți nu iau în considerare un produs sau serviciu care nu trece de standardele lor de încredere
- 71% dintre consumatori nu au încredere într-un brand care nu oferă informații pe lângă promovare
- 83% dintre consumatori au încredere în brandurile care oferă diverse resurse gratuite pe parcursul procesului de achiziție (resurse precum: ebook-uri, descărcări gratuite de diverse materiale, broșuri, articole etc.)
- 82% dintre clienți verifică veridicitatea informațiilor oferite de un brand
- 62% dintre consumatori au încredere în brandurile care îi ajută să utilizeze corespunzător produsele achiziționate, prin testări sau instruire gratuită de exemplu.
Tipuri de marketing de conținut
Există 4 tipuri de marketing de conținut, fiecare dintre ele având propriul scop. De asemenea, fiecare dintre aceste tipuri ar trebui utilizat dintr-un anumit motiv, vizând obiective specifice. Iată care sunt aceste tipuri de marketing de conținut și care este scopul fiecăruia:
1. Conținut educațional/instructiv
Acest tip de conținut include conținut precum postări cu instrucțiuni, videoclipuri cu instrucțiuni, podcasturi, postări de cercetare, cărți albe sau infografice. Acest tip de conținut este utilizat pentru a rezolva o problemă, a răspunde la o întrebare sau a inspira o acțiune. Este un tip comun de conținut și este utilizat de aproape toate site-urile.
2. Conținut de expert/validare
Acest tip de conținut cuprinde mărturii, interviuri video și postări de blog care arată o experiență. Reprezintă o modalitate excelentă de a valida brandul sau pe tine însuți în fața potențialilor clienți. Acest tip de conținut te ajută să îți prezinți autoritatea pe un anumit subiect. Totuși, dacă vrei să folosești acest tip de conținut, este important să eviți să te lauzi sau să te pui pe tine sau brandul tău pe un piedestal. În schimb, pentru a-ți stabili brandul ca expert și lider industrial, poți folosi acest tip de conținut pe site-ul tău sau pe landing page.
3. Conținut selectat/împrumutat
Acest tip de conținut este unul pe care nu l-ai creat tu, ci l-ai împrumutat din alte surse, cum ar fi Google, buletine informative din industrie, scriitori de blog consacrați sau alte surse externe. Te ajută să îți construiești reputația ca resursă, îți îmbunătățește SEO și îți crește numărul de urmăritori pe rețelele de socializare. Motoarele de căutare caută conținut cu care te asociezi, atât conținutul tău cât și al altor experți.
4. Conținut conversațional/tranzacțional
Acest tip de conținut include oferte pentru landing page, butoane sau imagini care îndeamnă la acțiune, oferte prin e-mail și promoții de vânzare. Acesta este un tip de conținut care necesită validare din alte domenii online și este ideal de folosit de-a lungul unui funnel de vânzare, pentru a ajuta la încheierea vânzării sau a determina vizitatorul să treacă la pasul următor.
Cum crești încrederea în brand prin marketingul de conținut?
Pentru a crește încrederea în brand prin intermediul marketingului de conținut, este nevoie de mai mult decât scris de calitate și conținut captivant. Iată câteva trucuri care te vor ajuta să crești încrederea consumatorilor în brandul tău, folosind marketingul de conținut:
1. Folosește propriul tău domeniu (site)
Te gândești să creezi conținut pentru consumatori, dar unde îl vei posta? Desigur că primul gând poate fi să te folosești exclusiv de rețelele de socializare pentru a face asta. Ei bine, nu! Este foarte important să ai un loc doar al tău, unde să postezi conținutul. Desigur că te vei folosi ulterior și de rețelele de socializare pentru a partaja conținutul creat, însă în primul rând ai nevoie de un site al tău. Pentru a dezvolta o strategie eficientă de marketing de conținut este nevoie de multă muncă, de gândire și timp. Tocmai de asta este important să plasezi conținutul creat pe propriul domeniu, unde ai control deplin asupra sa.
2. Nu exagera cu publicitatea
O parte semnificativă din construirea încrederii în brand constă în a permite publicului să dezvolte o relație cu tine, cu brandul tău. Un mod excelent de a face asta este producerea de conținut care îi ajută pe potențialii clienți cu adevărat, răspunzându-le la o întrebare sau oferindu-le informații clare și sincere.
Evită să exagerezi cu reclamă pentru produsul sau serviciul tău și, în schimb, ține cont de nevoile publicului tău țintă. Atunci când conținutul devine insistent sau agresiv, sunt toate șansele ca încrederea și cititorii să dispară. În loc să folosești publicitatea agresivă, este recomandat să îți îndrepți atenția spre marketingul de conținut care cuprinde povești personale, mărturii, ghiduri și ebook-uri utile pentru publicul tău țintă. Aceste tipuri de conținut îi oferă cititorului ceva și devin resurse utile pentru acesta, crescându-i astfel încrederea în afacerea ta.
3. Documentează-te și scrie despre ceea ce știi
Este important să știi ce caută publicul tău țintă și să scrii despre ceea ce îi poate ajuta în această căutare. De asemenea, este important să scrii despre ceea ce știi, iar dacă vrei să scrii despre un subiect cu care nu ești familiarizat, fie înveți despre acest subiect, fie angajezi pe cineva care cunoaște subiectul și poate scrie despre el. Documentarea este importantă, dar la fel de important este să abordezi subiecte pe care le stăpânești.
4. Creează conținut relevant pentru publicul tău țintă
Conținutul este o unealtă extrem de puternică în relația cu potențialii clienți. Te poți folosi de conținut pentru a evidenția misiunea pe care ți-ai propus-o ca brand, pentru a scoate în evidență serviciile și a le oferi cititorilor tăi informații semnificative cu privire la produsele și serviciile pe care le oferi. Este important să creezi conținut relevant și de actualitate, fie că vorbim despre postări de blog, infografice sau alte tipuri de conținut.
Există trei întrebări esențiale la care să răspunzi înainte de a crea conținut, astfel încât să te adresezi publicului tău țintă. Iată care sunt acestea:
- Care sunt punctele „dureroase” ale clienților și cum îi pot ajuta să le rezolve?
- Care este intenția publicului când îmi citește conținutul?
- Cum pot oferi valoare pe lângă produsele/serviciile mele?
Răspunzând la aceste întrebări, poți determina cine sunt cititorii tăi și care sunt motivele pentru care aleg să interacționeze cu brandul tău. Astfel, vei reuși să creezi conținut de impact, relevant pentru nevoile cititorilor tăi.
5. Autenticitatea te ajută să crești încrederea în brand prin marketingul de conținut
Conform unui sondaj, 90% dintre consumatori apreciază autenticitatea atunci când aleg brandurile pe care le susțin.
Autenticitatea este extrem de importantă pentru a te diferenția de alte branduri din industrie. Iată cum te poți folosi de marketingul de conținut pentru a-ți afirma autenticitatea ca brand:
- Dezvoltă-ți vocea brandului. Pentru a stabili vocea brandului, concentrează-te pe evidențierea caracteristicilor care descriu brandul. Asigură-te că aliniezi vocea brandului la conținutul tău.
- Interacționează cu clienții tăi. Un serviciu excelent pentru clienți este esențial pentru o afacere, dar pentru a construi cu adevărat relații cu clienții, este necesar să mergi mai departe de oferirea unui simplu suport clienți. Mai exact, este important să fii receptiv pe toate canalele de conținut pe care le deții și operezi și să acorzi atenție modului în care poți personaliza experiența clienților.
- Abordează corect feedback-ul negativ. Poate fi o adevărată provocare să gestionezi feedback-ul negativ, dar este și o modalitate excelentă de a le arăta clienților că îți pasă de ei și de experiența pe care le-o oferi. Este normal să apară uneori greșeli, însă important este să îți asumi atunci când greșești. Clienții vor aprecia onestitatea și faptul că iei în serios toate părerile și sugestiile, lucrând activ pentru a le asigura experiențe plăcute în relația cu brandul tău.
Marketingul de conținut te ajută să crești încrederea în brand
Este important să folosești marketingul de conținut cât mai eficient în vederea creșterii încrederii publicului țintă în brandul tău. Această încredere oferă cea mai mare valoare pentru timpul și banii investiți în dezvoltarea conținutului și, de fapt, a brandului tău.
Comentarii recente